5 december 2021

Wat moet ik eten om gezond af te vallen?

Er zijn honderden verschillende soorten diëten online te vinden en welke hiervan nou echt werkt, is vaak de vraag. Veel van deze diëten zijn ook helemaal niet gezond. Bijvoorbeeld zo weinig mogelijk eten op een dag is helemaal niet gezond. Het gaat niet zoveel om de hoeveelheid en meer om wat je eet. Ook hangt je etenspatroon af van hoe vaak je gaat sporten. Je kunt voor zoiets bijvoorbeeld een personal trainer huren in Delft. Hieronder hebben vind je enkele handige tips waarmee je zeker gezond kunt zijn en enkele kilo’s kunt verliezen.

Geen geraffineerde suiker

Dit is de eerste les die je zult leren. Geraffineerde suiker eten en afvallen gaat niet samen. Suiker is gif voor je lichaam. Die koek die je graag in de middagpauze eet of in de avond tijdens het tv kijken zul je moeten schrappen. Als je toch trek krijgt in de avond kun je altijd enkele wortelen eten, ook heel lekker.

Snelle koolhydraten

Snelle koolhydraten zoals pasta of wit brood moet weg. Dit betekent niet dat je helemaal geen brood meer moet eten. Maak er gewoon een gewoonte van om bruin brood te eten in plaats van wit brood. Hetzelfde geldt voor pasta.

Eet meer plantaardig

Plantaardig eten is gezond, iedereen weet het en toch doen mensen het niet graag. Veel mensen zetten het in hun hoofd dat plantaardig eten niet lekker is. Dit moet echter niet waar zijn. Je kunt veel lekker eten maken, je moet alleen weten hoe. Gelukkig hebben we toegang tot het internet waar we veel verschillende recepten en ideeën kunnen vinden.

Eiwit

Met meer eiwit in je maaltijden ga je sneller afvallen. Eiwit heeft niet alleen als gevolg dat je langer vol blijft, het voorkomt ook dat je bloedsuikerspiegel te veel stijgt. Als je veel gaat sporten is het nog veel belangrijker om veel eiwitten te eten. Eiwit helpt met het herstellen na het sporten, omdat het een belangrijke bouwstof is voor je spieren. Zo ga je ook sneller resultaten zien.

Sporten

Zoals al gezegd, als je veel sport moet je je eten gewoontes ook aanpassen. Dit betekent dat je zeker genoeg moet eten. Veel proteïne zijn belangrijk voor je lichaam. Anders geef je alleen maar veel energie weg tijdens het sporten, maar krijgt je lichaam niets terug. Bij een personal trainer in Delft kun je hiervoor terecht. Ze adviseren je niet alleen bij het sporten, maar ook wat je moet eten.